امروزه لوله پی ار پی به طور ایمن در بسیاری از زمینه ها از جمله پزشکی ورزشی، ارتوپدی، آرایشی و بهداشتی، فاسیومگزیلاری و اورولوژی استفاده می شود. خون حاوی پلاسما، گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت است. پلاکت ها سلول های کوچک دیسکوئیدی با طول عمر حدود 7-10 روز هستند. داخل پلاکت ها حاوی گرانول هایی است که حاوی فاکتورهای لخته شدن و رشد هستند. در طی فرآیند بهبودی، پلاکت ها فعال شده و با هم جمع می شوند. سپس گرانول هایی را آزاد می کنند که حاوی فاکتورهای رشد هستند که آبشار التهابی و روند بهبود را تحریک می کنند.

برای تحویل هر پروتکل ترکیبی یا پروتکل لوله پی ار پی فقط از ژل اختصاصی استریل پاکسازی شده FDA برای جداسازی پلاکت‌ها به غلظت بهینه بالاتر از سطح پایه استفاده می‌کند. با این سیستم پی ار پی، تقریباً تمام گلبول های قرمز خون از پی ار پی حذف می شوند و غلظت گرانولوسیت های پیش التهابی به طور چشمگیری کاهش می یابد.
لوله پی ار پی با استفاده از نمونه کوچکی از خون خود بیمار تهیه می شود که از طریق سانتریفیوژ پردازش می شود تا پلاکت ها را از پلاسمای ضعیف پلاکتی جدا کند. سپس لوله پی ار پی جدا شده را می توان جمع آوری کرد و در ناحیه درمان اعمال کرد. کل مراحل آماده سازی کمتر از 20 دقیقه طول می کشد.
در این مطالعه مقایسه ای 40 بیمار زن مبتلا به FPHL به طور تصادفی به 4 گروه مساوی تقسیم شدند. هر گروه 3 جلسه ماهانه تزریق داخل پوستی پی ار پی را با روش های مختلف از نظر تعداد چرخش، سرعت سانتریفیوژ، نوع سانتریفیوژ و اندازه لوله پی ار پی دریافت کردند. بیماران قبل و یک ماه بعد از جلسه سوم از نظر تعداد موی انتهایی، پوسته مو و عرض متوسط مو با استفاده از تریکواسکن مورد ارزیابی قرار گرفتند.
افزایش معنی دار آماری در تعداد پلاکت ها در پی ار پی تهیه شده با ترکیب سانتریفیوژ دیجیتال، لوله سیترات سدیم با اندازه بزرگ و سرعت سانتریفیوژ پایین (900 دور در دقیقه). همه بیماران از نظر آماری افزایش معنی داری در درصد موهای انتهایی و میانگین عرض مو پس از درمان با استفاده از تریکواسکن بدون تفاوت آماری معنی داری بین گروه های مورد مطالعه نشان دادند.